Για την πλοήγηση


Πρόγραμμα & Δραστηριότητες Παιδικού Σταθμού

Το ημερήσιο παιδαγωγικό πρόγραμμα του παιδικού μας σταθμού διαμορφώνεται έτσι ώστε να επιτευχθούν οι τελικοί ετήσιοι στόχοι μας. Οι στόχοι μας είναι να αναπτύξει το κάθε παιδί ξεχωριστά, αλλά και ολόκληρη η ομάδα, όλους τους τομείς ανάπτυξής τους, ανάλογα με την ηλικία τους:

Ηλικία 2 ετών - Τομείς:

  1. Ορόσημα κίνησης: π.χ. σέρνει παιχνίδια πίσω του καθώς περπατάει, αρχίζει να τρέχει, κλωτσάει μπάλα κτλ.
  2. Ορόσημα λεπτής και αδρής κινητικότητας: π.χ. μουτζουρώνει, χτίζει πύργους, αδειάζει δοχεία κτλ.
  3. Ορόσημα λόγου και ομιλίας: π.χ. αναγνωρίζει πρόσωπα, αντικείμενα και μέρη του σώματος, χρησιμοποιεί προτάσεις, ακολουθεί εντολές.
  4. Γνωστικά ορόσημα: π.χ. κατηγοριοποιεί - ομαδοποιεί χρώματα - σχήματα, συμβολικό παιχνίδι.
  5. Κοινωνικά και συναισθηματικά ορόσημα: π.χ. μίμηση, ενθουσιάζεται όταν συναναστρέφεται με άλλα παιδιά, ανεξαρτησία, προκλητική συμπεριφορά, άγχος αποχωρισμού.

Ηλικία 3 ετών - Τομείς:

  1. Ορόσημα κίνησης – λεπτής κινητικότητας: π.χ. τρώει μόνο του, βάζει παπούτσια, περπατάει σε ευθεία γραμμή, κρατάει ικανοποιητικά μία μπογιά κτλ.
  2. Αισθητηριακά - γνωστικά ορόσημα: π.χ. αναγνωρίζει ήχους, συγκεντρώνεται, συμβολικό παιχνίδι με αντικείμενα, κατηγοριοποιεί αντικείμενα.
  3. Γλωσσικά και κοινωνικά ορόσημα: π.χ. σχηματίζει φράσεις και θέτει ερωτήσεις, χρησιμοποιεί πληθυντικό, επαναλαμβάνει τραγούδια, παίζει με ομάδα παιδιών, μιμείται, βοηθάει.

Ηλικία 4 ετών - Τομείς:

  1. Ορόσημα κίνησης, αδρής και λεπτής κινητικότητας: π.χ. τρώει μόνο του, κρατάει σωστά το μολύβι, κόβει, συναρμολογεί, πιάνει μία μπάλα που αναπηδά.
  2. Αισθητηριακά και γνωστικά ορόσημα: π.χ. αναγνωρίζει όλα τα χρώματα κάνει διαχωρισμό ανάμεσα στο πραγματικό και το φαντασιακό, αναγνωρίζει συναισθήματα χαρά, λύπη, θυμό κτλ.
  3. Γλωσσικά και κοινωνικά ορόσημα: π.χ. διαθέτει πλούσιο λεξιλόγιο, διανθίζει ιστορίες, συνεργάζεται με άλλα παιδιά, συμπεριφέρεται λες και η κούκλα ή το αρκουδάκι του νιώθει και σκέφτεται κτλ.